… ha mást nem de azt biztosan nagyon sokan megfogadjuk az év elején, hogy idén nem fogadunk meg semmit. De tényleg semmit, csak azt hogy lefogyok 10 kg-ot. Meg hogy egészséges ételeket veszek és főzők egy héten háromszor de legalább egyszer. Sportolni fogok rendszeresen (de azt senki ne várja el, hogy ezt a leghidegebb napokon kezdjem el, és úgysem kell sokat edzenem, nem vagyok én ellustulva, majd elkezdem márciusban, amikor már jobb lesz az idő).

Hát meg nemcsak a testünket kellene pallérozni, hanem az elménket is. Most vagy az jön, hogy havonta elolvasok egy könyvet, vagy az, hogy beiratkozom egy nyelvtanfolyamra, egy gitárkurzusra, egy webgrafikus workshopra is elmehetnék… De mondjuk ennek sem télen kellene kezdődnie, mert mire végzek, a munkával már sötét van és rettenet hideg, nem fogok ilyenkor még beülni az iskolapadba is.

Nem kell egyből ilyen világraszóló fogadalmakat tenni, és nem is kell ezeket rögtön január első hetében elhatározni és utána azon görcsölni, hogy ebből semmi sem sikerült. Íme néhány ötlet ami beválhat, néhány rövid távú, megvalósítható cél, melyek után jöhetnek az újabbak:

  1. Az édességekről lemondani igenis nehéz – HETENTE CSAK 3X ESZEM ÉDESSÉGET
  2. Csökkentem a kávéfogyasztásomat -1 csésze naponta
  3. Hetente 2x vacsora után egy nagy séta – ne állja utam se hó, se eső, se hőség
  4. Takarékoskodás – válasszunk ki egy pénzérmét és a nap végén, ha van ilyen a tárcánkban dobjuk be egy helyes perselybe, vagy egy erre rendszeresített befőttes üvegbe (milyen jó, hogy már nincs 1 és 2 ft-os érme)
  5. Ha veszek egy új ruhát egytől meg is kell, hogy váljak – szomorú szabály, de biztos van olyan darab a szekrényben ami már legalább 2 éve nem volt rajtam, nos az ezután sem lesz
  6. Egy kicsit zöldebb leszek – kevesebb papírtörlő, kevesebb műanyag szatyor (olyan aranyos textilszatyrot találtam múltkor az e-bay-en 500 ft-volt és a szállításért sem kellett fizetni), konyhai maradékokból varázsolás heti egyszer…
  7. Heti vagy havi 1 nap mobiltelefon nélkül – jól is hangzik meg nem is – pedig igazán frissítő lehet
  8. Bármekkora is a kísértés NE REGGELIZZEK/EBÉDELJEK/VACSORÁZZAK az íróasztal mellett vagy a tévé előtt…
  9. És igenis figyeljek oda a MEGELŐZÉSRE. Vigyázzunk gyermekeinkre, figyeljünk szüleinkre, az ő egészségük a mi örömünk!

 

Egészségben és Örömökben gazdag Boldog Új Évet Kívánunk!