Egy kiváló cikket találtunk a Test&Lélek magazin egyik számában. Ennek egy részletét szeretnénk megosztani itt:

AZ EGÉSZSÉGES ÉLET HÁROM ARANYSZABÁLYA – Test & Lélek magazin 2015/4

healthy-eating

1. EGYÜNK TERMÉSZETESEN:

Minél gyakrabban fogyasszunk feldolgozatlan élelmiszereket, együnk rengeteg zöldséget, gyümölcsöt. Az emésztőrendszerünknek szüksége van arra a munkára, amit a teljes kiőrlésű gabonák vagy a nyers gyümölcsök megemésztése jelent. Ráadásul ezekből sok értékes tápanyag és vitamin jut a szervezetünkbe.

2. FIGYELJÜNK A TESTÜNKRE:

Nagyon nehéz különbséget tenni a valódi szükségleteink és a vágyaink, szokásaink között. Valóban éhesek vagyunk? Tényleg akarjuk a második szelet süteményt? Ugyanez ellenkezőleg is működik. Ha például a tejtermékeket tiltó diétánk ellenére megkívánunk egy joghurtot, az a szervezetünk jelzése lehet, amire érdemes odafigyelni.

3. ADJUK MEG A MÓDJÁT:

Fogadjuk meg, hogy nem eszünk az utcán, a buszon utazva, vagy állva. Étkezés közben mindig jusson eszünkbe, milyen nagyszerű dolog, hogy ennyi minden közül válogathatunk; gondoljunk a testünkre, képzeljük el, mit szól a bőséges kínálathoz, és együnk olyasmit, amivel használunk a szervezetünknek. Nem jó érzés pukkadásig teletömni magunkat, tehát próbáljuk elérni, hogy ez ne csak utólag jusson az eszünkbe!

Round_Spoons_burned

És egy saját recept, ami egyik kollégánk kedvence. Ezzel mutatta meg nekünk, hogy finomított cukor és liszt nélkül is lehet egészségesen hódolni az édes, bűnös élvezeteknek.

ÉDEN SÜTI

(tej-tojás-lisztérzékenyeknek is)

1 csésze kukoricadarát 4,5 csésze forró vízben egy csipet sóval, mazsolával megfőzünk. Igény szerint barna cukorral, nádcukorral, nyírfacukorral vagy mézzel lehet édesíteni. Hőálló tálba tesszük és szórunk rá kókuszreszeléket, baracklekvárt terítünk szét, majd darált diót, mákot ízlés szerint. A legtetejére vékony almagerezdeket rakunk, megszórjuk fahéjjal és mézet csurgatunk rá. 150 C fokon megsütjük. Fogyasztás előtt almasziruppal megöntözzük.