A sütőtök és a többi tökféle is egynyári növény. Rövid ciklusban termesztett, általában március és június között, hiszen magjai csírázni csak tartósan 12 fok fölött kezdenek. Szinte bárhol megterem, még a szikes talajon is.

Hasznos tápanyagok a tökfélékben:

  •  igen magas a szénhidráttartalma
  • nagy mennyiségben tartalmaz aminosavakat
  • gazdag vitaminforrás: B-, C-, D-, E- és K-vitamint is tartalmaz
  • ásványi anyag tartalma is kiemelkedő: foszforban, kalciumban és káliumban gazdag
  • lecitint és fitoszterolokat is tartalmaz

Hatásai:

  • Kiváló gyulladáscsökkentő hatással bír
  • Parazitaellenes tulajdonságú
  • A húgyutak fertőtlenítésében és a vizelethajtásban is segítségünkre lehet.
  • Nyugtató hatása is ismert, sőt álmatlanság esetén is alkalmazható.
  • Eredményesen alkalmazzák prosztataproblémák megelőzésére és kiegészítő kezelésére
  • Égési sérülések kezelésére keverjünk össze 30 gramm nyers tökpépet 1 liter vízzel és ezt kenjük a kezelendő felületre.
  • Kiváló kiegészítője lehet az időskori makula degeneráció megelőzésének
  • Gazdag béta-karotinban, ami egy erős antioxidáns, így a sejtvédelem egyik segítője lehet.
  • Alacsony kalóriatartalmú, így diétázók is bátran fogyaszthatják.
  • Béta-kripoxantin tartalmának köszönhetően csökkentheti a tüdőrák kockázatát dohányzás esetén.

A tökmag hatásai:

  • Kiváló gyulladáscsökkentő
  • Akárcsak a tökfélék húsa, a mag is parazitaellenes tulajdonságokkal rendelkezik.
  • Természetes ellenszere lehet a galandférgeknek és más élősködőknek.

És hogy a sütésen kívül mire tudjuk még felhasználni a sütőtököt? Íme egy recept, de itt továbbiakat is találtok.

tökös smoothie