Medvehagyma a konyhában – 10 kedvenc receptünk

Főoldal/Aktualitások/Medvehagyma a konyhában – 10 kedvenc receptünk

Elindult a medvehagyma szezON!

Nekünk a medvehagyma elsősorban gyógynövény. Remek segítője a tavaszi méregtelenítésnek, a szív- és érrendszerünk karbantartója, a koleszterinszint normalizálásában is számíthatunk rá.

De még egy fantasztikus tulajdonsága van, mégpedig az, hogy a konyhánkban is széleskörűen felhasználható.

Medvehagyma reggelire, medvehagyma nassolásként, medvehagyma egy ízletes vacsora vagy ebéd egy fogásaként.

Csak a képzelet szab határt a felhasználhatóságának.

Mi most összeszedtük nektek a 10 kedvenc receptünket, melyeket bátran ajánlunk kipróbálásra, hiszen már a piacokon, bevásárlóközpontok zöldséges pultjaiban kapható friss medvehagyma.

1.  MEDVEHAGYMÁS GNOCCHI – streetkitchen.hu

Olasz konyha és medvehagyma. Kell ennél több vagy jobb? Egy kevés parmezán forgács és frissen illatozó medvehagymás gnocchi mindenkit a tavaszi ebédlő asztalhoz csábít.

a receptért kattintsatok ide

2. MEDVEHAGYMA ZSÍRBAN LESÜTVE – Boldog Kukta receptje

A medvehagyma túl értékes ahhoz, hogy csak frissen fogyasszuk, így számos módot találhatunk az eltartósítására is.

a receptért kattintsatok ide!

3. MEDVEHAGYMÁS POGÁCSA – Városikonyha blogról

Sajtos, juhtúrós, tepertős, krumplis… akkor miért ne kerülhetne medvehagyma is az egyik legnépszerűbb falatkába.

4. MEDVEHAGYMÁS LEPÉNYKENYÉR – Lipták Nóra receptje

A mindennapi kenyér miért legyen csak egyszerű, vagy magvas. A medvehagyma meg tudja bolondítani, ís így máris új ízeket csempészhetünk a szendvicseinkbe.

5. MEDVEHAGYMÁS-SAJTOS OMLETT – Gizi receptjei

A meleg reggelinél nincs is jobb. Hétvégén próbáljátok ki. A tojás, a sajt és a medvehagyma igazán jó barátok.

6. MEDVEHAGYMÁS TÚRÓKRÉM – Aleda konyhájából

Aleda receptjeiben még soha nem csalódtunk, és a fotói is igazán ínycsiklandozóak. Ahogy fodrozódik a hónapos retek a medvehagymás túrókrém tetején, máris beleharapnánk ezekbe a szendvicsekbe.

7. HAGYMÁS, CHILLIS CSIRKEMÁJ MEDVEHAGYMÁS BULGURRAL – Citromdisznó receptje

Bolondítsuk meg a csirkemájat egy kis chilivel, a köretet pedig egy kis medvehagymával. Máris egy igazán friss tavaszi receptet kapunk, ami egy hétköznapi meleg vacsoraként is megállja a helyét.

8. PARMEZÁNOS-MOZZARELLÁS, MEDVEHAGYMÁS CSIRKEMELL – Szellem a fazékban

Az ízek orgiája, megint egy olaszos recept. Olasz sajtok, omlós csirkemell és a friss medvehagyma egy fogásban, biztos nem fog senkinek csalódást okozni.

9. MEDVEHAGYMA KRÉMLEVES – Lila Füge oldaláról

A medvehagyma leggyakrabban krémlevesként bukkan fel a konyhákban, így mi sem tudtuk kihagyni ezt a receptet a sorból. Nekünk Lila Füge receptje a kedvencünk, de bátran kísérletezhettek saját ízlésetek szerint is.

10. MEDVEHAGYMA PESTO – Bede Anna – vegasztromania receptje

És ha frisss zöldekről van szó, akkor a pesto sem hagyható ki a sorból. Klasszikusan bazsalikomból készült olasz szószféle, de akár spenót, medvehagyma, petrezselyemzöld is lehet az alapja az akár további alapanyagként is felhasználható ízesítőnek.

Nekünk frissen főtt, gőzölgő házi tésztával és nem is olyan kevés parmezánnal a kedvencünk.