Kicsit kesernyés, sok rossz emlékünk van róla. A kelbimbó az a zöldség amit  még a kedves rajzfilmfigura Franklin, a teknős is inkább az ágya alatt gyűjti a kelbimbót, ahelyett, hogy megenné.
Pedig sok olyan fontos tulajdonsága van, ami miatt érdemes lenne gyakrabban beépíteni az étrendünkbe a kelbimbót. (sok ötlet a kelbimbó felhasználásához)

A kelbimbó a káposztafélék családjába tartozik, közeli rokona a karfiol és a karalábé, mégis mostohatestvérként kezeljük.

A kelbimbó egészségügy előnyei:

  • Védelmet nyújt a DNS-nek.
  • Csökkenti a szív és érrendszeri problémák kialakulásának kockázatát.
  • A párolt kelbimbónak koleszterinszint csökkentő hatása van.
  • Támogatja az emésztőrendszert.
  • Gyulladáscsökkentő hatású.
  • Segít a rák megelőzésében.
  • Alacsony zsírtartalmú.
  • Egyes vegyületei segítik a női szervezetben az ösztrogén jobb hasznosulását.
  • Támogatja a szervezet méregtelenítési folyamatait.
  • Jó forrása a mangánnak-, vasnak-káliumnak-, kalciumnak-, magnéziumnak-, foszfornak-és molibdénnek.
  • Segít a szervezetnek, hogy elkerülje a krónikus, túlzott gyulladásokat.
  • A kelbimbó kiváló K-vitamin és omega-3 zsírsav forrás, így a magas vérnyomás leküzdésében is jó kiegészítő lehet..
  • Kétszer annyi C-vitamint tartalmaz mint a narancs.
  • A kelbimbó magas folsavtartalma, amely elősegíti a megtermékenyülést, és csökkenti a vetélés és a születési rendellenességek kockázatát is.
  • Segít megszüntetni a székrekedést.
  • A pajzsmirigy működésére is pozitívan hat.
  • Anti-diabetikus és anti-mikrobiális tulajdonságú.
  • Támogatja a szem egészségét.

Itt az egyik kedvencünk: